15 Ocak 2010 Cuma

Open Dns Kullanımı


    Birkaç gündür bazı arkadaşlarımdan şikayetler alıyorum.Öncelikli olarak youtube olmak üzere diğer birçok siteye bağlanamadıklarını söylüyorlar.TTnet sayesinde yasaklı site sayısının gittikçe arttığı bu günlerde özgürce gezebilmeniz için Dns ayarını değiştirmeniz gerekiyor.TTnet'in sağladığı dns dışında kullanılan ve bence TTnet'in sağladığı korumanın daha iyisini sağlayan dns adresleri mevcut.Ben şu anda kendi kullandığım OpenDns'in kullanımını anlatacağım.Kullandığım işletim sistemi Windows 7 olsa da diğer işletim sistemlerinde de ayarlar aynı şekilde yapılıyor.

    İlk olarak masaüstünde ağ simgesini sağ tıklıyoruz ve burada Ağ ve Paylaşım Merkezini Aç'ı tıklıyoruz.Ardından karşımıza aşağıdaki ekran geliyor.

  Bu ekranda kutucukla işaretlediğim yeri tıklıyoruz.Burada bağlantı tipiniz ve bağlandığınız ağ adı yazar.


   Şimdi açılan ekranda Özellikler butonunu tıklıyoruz.

   Açılan ekranda Internet Protokolü sürüm 4(TCP/IPv4) yazısını seçiyoruz.Ardından Özellikler butonunu tıklıyoruz.


 Son olarak üstteki ekranda "Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan"ı tıklıyoruz ve burada "Tercih edilen DNS sunucusu" bölümüne 208.67.222.222 yazıyoruz.Artık istediğiniz siteye girmekte özgürsünüz.Tabi interneti bilinçli olarak kullanmanızı umuyorum.Gücün aydınlık tarafında kalın..:)

Hiç yorum yok: